Pedagog szkolny – mgr Paulina Wróblewska
Godziny pracy ok szkolny 2024/2025
PONIEDZIAŁEK: 8:00 – 12:30
WTOREK: 9:00 – 12:30
8:00 – 8:45 – zajęcia rozwijające kompetencje społeczno – emocjonalne (uczniowie 0-III)
ŚRODA: 9:00 – 15:00
CZWARTEK: 9:00 – 14:30
14:30 – 15:15 – zajęcia rozwijające kompetencje społeczno – emocjonalne
(uczniowie IV – VIII)
PIĄTEK: 9:00 – 12:30
8:00 – 8:45 – zajęcia rozwijające kompetencje społeczno – emocjonalne (uczniowie I-III)
CZWARTEK 8:00 – 9:00 – godzina dostępności
– konsultacje dla uczniów
i rodziców
Psycholog szkolny – Bogumiła Markowska
Dyżury psychologa szkolnego w
poniedziałek
8:00 – 11:00
wtorek
11:30 – 15:00
środa
11:30 – 15:00
czwartek
9:00 – 14:00
(od 14:00 do 15:00 godz. dostępności)
piątek
8:00 – 13:00
Pomoc oferowana uczniom
Uczniowie mogą zgłaszać się do pedagoga szkolnego:
– gdy nie radzą sobie z nauką i potrzebują pomocy z tym związanej,
– gdy ktoś naruszy ich prawa,
– gdy ktoś stosuje wobec nich przemoc,
– gdy potrzebują pomocy i rady,
– gdy czują się samotni,
– gdy mają problemy z rówieśnikami,
– gdy mają problemy w rozpoznawaniu i kontrolowaniu emocji, mają niskie poczucie własnej wartości,
– gdy napotykają na problemy w środowisku rodzinnym,
– gdy chcą poradzić się wybierając przyszły zawód, szkołę.
Pomoc oferowana rodzicom
Rodzice uczniów mogą oczekiwać od pedagoga szkolnego pomocy w rozwiązywaniu sytuacji problemowych, dotyczących ich dziecka, związanych z:
– trudnościami w nauce, bądź niepowodzeniami szkolnymi – możliwość rozpoznawania przyczyn kłopotów w nauce, kierowanie do specjalistów, udzielanie wskazówek.
(konsultacje rodziców z psychologiem, bądź terapeutą rodzinnym na terenie szkoły lub Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Kołobrzegu).
– pojawianiem się niepokojących spostrzeżeń związanych z procesem rozwoju i wychowania dziecka, trudności w komunikowaniu się z młodym człowiekiem,
– zaobserwowaniem nagłych, niepokojących zmian związanych z zachowaniem dziecka,
– funkcjonowaniem dziecka (zmiana zachowania dziecka, trudności wychowawcze, trudności na tle koleżeńskim)- diagnoza trudności ucznia zgłaszanych przez rodzica, udzielanie wskazówek i wsparcia, organizowanie pomocy specjalistycznej,
– porady i wsparcie w ramach wyboru przez dziecko dalszej ścieżki edukacyjnej.
POZOSTAŁE ZADANIA PEDAGOGA SZKOLNEGO W ŚWIETLE PRZEPISÓW PRAWA
Funkcje i zadania pedagoga szkolnego bardzo często są odpowiedzią na rzeczywistość szkolną oraz specyfikę pracy w danej placówce oraz etap edukacji, na jakim dana osoba pracuje. W myśl najnowszego rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej pedagogowi szkolnemu zostały przypisane następujące zadania:
1. Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych oraz wspierania mocnych stron uczniów.
2.Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w szkole w celu rozwiązywania problemów wychowawczych oraz wspierania rozwoju uczniów.
3. Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb.
4. Podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży.
5. Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów.
6. Inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.
7. Pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów.
8.Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno – pedagogicznej uczniom.